chat image
Sylwia2023-04-19
zawieszeniepneumatyczne

Wymiana miechów zawieszenia pneumatycznego

Jak usunąć problem nieszczelności miechów w zawieszeniu pneumatycznym?

Zawieszenie pneumatyczne posiada różną budowę w zależności od marki oraz konkretnego modelu samochodu. Regulowane zawieszenie pneumatyczne posiada wiele zalet. Zapewnia idealne warunki podróży, za sprawą amortyzacji wszelkich nierówności. Na dodatek dostosowuje wysokość prześwitu do warunków panujących na drodze.

Najważniejszym elementem w procesie amortyzacji są miechy, zwane też poduszkami pneumatycznymi. Miech zawieszenia, inaczej sprężyna gazowa może być osobnym elementem układu amortyzacji pojazdu lub też częścią kolumny zawieszenia czyli elementu zbudowanego z amortyzatora, miecha i elementów mechanicznych (mocowań, poduszek, osłon). Sam miech może być dodatkowo wyposażony w zawór pneumatyczny, a amortyzator w dodatkowy moduł (cewkę) sterujący twardością zawieszenia np. Audi Drive Select, Adaptive Dampening Suspention w skrócie ADS.

Jakie są skutki awarii miechów?

Głównym skutkiem awarii miechów (poduszek pneumatycznych) jest ich nieszczelność. Powoduje to brak możliwości utrzymania odpowiedniego ciśnienia powietrza w poduszkach pneumatycznych. W przypadku gdy taka usterka nie zostanie od razu usunięta, może to doprowadzić do jeszcze droższej awarii, a mianowicie całkowitego zniszczenia kompresora (sprężarki zawieszenia). Warto zaznaczyć, że nieszczelność jednego z miechów może doprowadzić do przegrzania i zatarcia kompresora. Awaria chociażby jednego z miechów powoduje, że kompresor musi wówczas pracować przez cały czas, aby zapewnić odpowiednie ćiśnienie w układzie zawiesznia pneumatycznego. Taka awaria często skutkuje zakupem nowego kompresora przez właściciela.

Sprawne zawieszenie pneumatyczne wymaga zatem regularnych przeglądów w wyspecjalizowanym warsztacie Dr Mechanik. Dzięki temu wszelkie nieszczelności miechów, przewodów ciśnieniowych czy też zaworów można wykryć za wczasu żeby nie dopuścić do wyeksploatowania pozostałych elementów zawieszenia pneumatycznego.

Objawy awarii miechów zawieszenia?

Nieszczelność poduszki pneumatycznej można dostrzec po bardzo częstej pracy kompresora w samochodzie. Ponadto po kilkugodzinnym postoju auta można zauważyć, że samochód mocno opada, a jego podniesienie będzie wręcz niemożliwe. W związku z tym w sytuacji dużej nieszczelności układu zawieszenia pneumatycznego auto kompletnie opadnie, a jazda nim będzie niemożliwa.

Naprawa miechów zawieszenia

Jedynym pewnym sposobem na usunięcie awarii miechów zawieszenia jest zakup nowych i zlecenie ich montażu do wyspecjalizowanego warsztatu samochodowego w tej dziedzinie Dr Mechanik w Warszawie. Proponowane w ASO ceny części do zawieszeń pneumtycznych są bardzo kosztowne stąd warto skorzystać z ofert firm konkurencyjnych, które sprzedają produkty równie wysokiej jakości i w niczym nie ustępują oryginałom jak np. sklep ThomasMarkt lub Pneumatic24 Części do zawieszeń pneumatycznych oferowanych przez te sklepy nie odbiegają zupełnie parametrami pracy oraz wytrzymałości od oryginału. Co więcej wszystkie oferowane części są fabrycznie nowe, a jakość poduszek pneumatycznych została ulepszona o potrójne zbrojenie włóknem.

Warto jeszcze nadmienić, że części opatrzone amerykańską marką ARNOTT powstały w oparciu o najlepszą jakościowo membranę firmy Continental Contitech. Sklepy ThomasMarkt oraz Pneumatic24 w stałej sprzedaży oferują komponenty zawieszenia pneumatycznego do wszystkich modeli Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Citroen, Volkswagen, Toyota, Land Rover, Lexus, Jeep itp.

Po każdej wymianie miechów pneumatycznych nieodzowna jest kalibracja zawieszenia pneumatycznego, a zwłaszcza jego odpowiednie wypoziomowanie.

Tańszy sposób naprawy auta polega na wymianie miechów pneumatycznych na zwykłe metalowe sprężyny zawieszenia (konwersja zawieszenia) o takiej samej wysokości co miech pneumatyczny. To rozwiązanie jest jednak zdecydowanie gorsze, ponieważ obniża w znaczny sposób komfort jazdy oraz oryginalne właściwości jezdne auta.

Inne tańsze rozwiązanie problemu nieszczelności miechów może polegać na regeneracji miecha bądź też regeneracji całej komulny zawieszenia. Wszelkie eksperymenty klejenia bądź naprawy tego elementu są niebezpieczne i kończą się awarią stąd nie warto podejmować się takich działań, gdyż nie są skuteczne.

W sytuacji awarii czy wylania samego amortyzatora nieodzowna jest wymiana całej kolumny zawieszenia na nową bądź też poddaje się ja regeneracji w zakresie pneumatyki, mechaniki i hydrauliki w wyspecjalizowanym warsztacie samochodowym np. Dr Mechanik w Warszawie.

Inne polecane

chat image

Zawieszenie pneumatyczne w motocyklach, czy warto w nie zainwestować?

Zawieszenie pneumatyczne w motocyklach to rodzaj zawieszenia, w którym amortyzatory są zastąpione poduszkami powietrznymi. W przeciwieństwie do tradycyjnych amortyzatorów, zawieszenie pneumatyczne pozwala na regulację twardości i wysokości motocykla, co może mieć wpływ na komfort jazdy, stabilność i prowadzenie.

chat image

Największy wybór części do zawieszeń pneumatycznych do Mercedesa ML W164 W166

Jeśli jesteś właścicielem Mercedesa ML W164 lub W166, wiesz, jak ważne jest utrzymanie odpowiedniej kondycji zawieszenia pneumatycznego, aby zapewnić sobie wygodną i bezpieczną jazdę. Aby zapewnić sobie najlepsze części do naprawy i konserwacji zawieszenia pneumatycznego, warto zwrócić uwagę na sklep www.thomasmarkt.com.

chat image

CZY WARTO MONTOWAC ZAWIESZENIE PNEUMATYCZNE W KAMPERZE?

Podczas planowania wyposażenia kampera, wiele osób zastanawia się nad zamontowaniem zawieszenia pneumatycznego. Takie rozwiązanie może przynieść wiele korzyści, ale jednocześnie wiąże się z pewnymi kosztami. Poniżej przedstawiamy kilka argumentów za i przeciw montażu zawieszenia pneumatycznego w kamperze.